Groep 8 van basisschool de Kerkewei in Rossum heeft aan een opruimactie meegedaan in en om Rossum.

Groep 8 heeft woensdag 8 mei 2019 vele zakken vol gevuld met zwerfafval. Op initiatief van de dorpsraad gingen ze onder begeleiding van vrijwilligers in groepjes uiteen in en om Rossum. Met de gele hesjes aan en de prikstokken in de hand, gingen ze in groepjes vooral langs de fietsroutes, waar ze volgend jaar zelf langs zullen fietsen.

De ROVA zorgde voor materiaal en nam na afloop ook de zakken vuilnis mee.

Met het weer hadden ze geluk. Het bleef deze middag droog, ondanks de weersberichten.

Aan de verkleurde zakken van chips en koeken en de roest op de blikjes, konden ze zien dat een en ander er al lang lag. Ook afgestoken vuurwerk werd gevonden. En wat werd er veel vuilnis verzameld in zo’n korte tijd! Zakken vol werden na afloop ingeleverd bij de bus van de ROVA.

Een leerling had geluk, die vond een prima bal! Die ging lekker mee naar huis.

Dankjewel leerlingen en vrijwilligers voor het bijdragen aan een schoner Rossum!