Kerstboom en schaatsbaan

Tijdens de winter is het landschap in Rossum, Lemselo & Volthe magisch. Samenkomen om te vieren, genieten van het seizoen en plezier hebben is hierbij erg belangrijk! Dit doen wij samen door het realiseren en opzetten van een prachtige kerstboom en ijsbaan.

Kerstboom op het plein

Jaarlijks heeft Rossum tijdens de kerst een prachtige kerstboom in het dorp. Voorheen werd dit door de gemeente geregeld, door bezuinigingen heeft de Dorpsraad Rossum, Lemselo en Volthe deze taak op haar genomen. Met medewerking van verschillende verenigingen en bedrijven komt deze dorpskerstboom tot stand!

De afgelopen jaren heeft de Club van 100 de organisatie hiervoor op zich genomen. Daar zijn we erg blij mee! Sinds kerst 2016 heeft de kerstboom ook een nieuwe locatie: in de voortuin van het Kulturhus de CoCeR, hier komt hij nog beter tot zijn recht als dorpskerstboom!

De kerstboom wordt mede mogelijk gemaakt door:
Club van 100
Ondernemers Vereniging Rossum (OVR)
Nico Horsthuis (audio, video en electra)
Kulturhus de CoCeR
Café en Partycentrum Hutten
Loon- en grondverzetbedrijf Oude Lashof

Schaatsbaan

Het is nu nog een laaggelegen weiland of er staan plassen water, maar is het mogelijk om aanstaande winter daar de ijzers onder te binden? Kortom: giet it oan?

Het handbalveldje bij RSC was voor vele kinderen, maar ook volwassenen, in Rossum een veel bezochte plek in de winter. Mits het flink had gevroren uiteraard! Helaas is het handbalveldje lek waardoor het niet mogelijk is om een ijsbaan te creëren. De laatste jaren hadden we een ijsbaan bij familie An de Stegge: maar daar wordt nu gebouwd.

Op een ijsbaan kun je niet alleen schaatsen, maar ook ontmoeten, genieten van de koude en sfeervolle tijd van het jaar en plezier hebben. Voor de inwoners van Rossum, Lemselo & Volthe willen wij dit gegeven graag behouden.

Schaatsbaan
Kent of heeft u een ideale plek in Rossum of in de directe omgeving waarbij er in de winter geschaatst kan worden? Dan komen wij graag in contact met u! In samenwerking met enthousiaste vrijwilligers zouden we deze winter een schaatsbaan als ‘attractie’ en ontmoetingsplek willen creëren voor onze inwoners. Neem contact op met onderstaande contactpersoon.

Vrijwilligers
Lijkt het u leuk om mee te helpen bij de realisatie van de schaatsbaan? Het beoordelen van de kwaliteit, condities en onderhouden van de ijsbaan? Het voorzien van koek-en-zopie? Dan zoeken wij u! Neem contact op met onderstaande contactpersoon.

Mirjam Lotgerink 06 – 13 00 73 90 of info@dorpsraadrossum.nl